فیلرگیری موتور ژنراتور(بخش اول) | توسعه انرژی روناک
از جمله موارد مهم در بحث تعمیر و نگهداری نیروگاه های مقیاس کوچک، فیلرگیری موتور ژنراتور میباشد.شرکت توسعه انرژی روناک با اتکا به کادر مجرب آماده ارائه خدمات
فیلرگیری موتور ژنراتور,شرکت توسعه انرژی روناک,تعمیر و نگهداری,نیروگاه های مقیاس کوچک
15949
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15949,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,vss_responsive_adv,vss_width_768,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

فیلرگیری موتور ژنراتور(بخش اول)

فیلرگیری موتور ژنراتور

فیلرگیری موتور ژنراتور(بخش اول)

فیلرگیری موتور ژنراتور

 

از جمله موارد مهم در بحث تعمیر و نگهداری نیروگاه های مقیاس کوچک، فیلرگیری موتور ژنراتور میباشد.قطعات مکانیکی موتور به دلیل حرارت منبسط شده و افزایش حجم ایجاد میکند. کارخانه های سازنده قطعات به هنگام ساخت این موارد را لحاظ کرده و فاصله هوایی استاندارد حین تولید قطعه رعایت میشود.(شرکت توسعه انرژی روناک)

 

اما به دلیل انبساط زیاد قطعات این فاصله هوایی تغییر کرده که برای اصلاح آن نیازمند ابزار فیلرگیری میباشد تا مطابق با دستورالعمل کارخانه سازنده فاصله هوایی مناسب توسط ابزار تنظیم شود.

 

فیلرگیری موتور ژنراتور

 

ابزار (آچار) فیلرگیری از صفحات فلزی با ضخامت های مختلفی بر اساس میلیمتر یا اینچ میباشد که نسبت به تغییرات دمایی کمترین واکنش را داشته باشند.

فیلرگیری میتواند شامل سوپاپ ، شمع ، خلاصی پیستون و … باشد.

 

ابزار فیلرگیری

 

 

شرکت توسعه انرژی روناک با کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارائه هرگونه خدمات در حوزه تعمیر و نگهداری نیروگاه های مقیاس کوچک می باشد:

  • تعمیرات دوره ای و اساسی ژنراتور
  • اورهال اساسی تجهیزات نیروگاهی
  • تنظیم موتور از جمله فیلرگیری موتور ژنراتور شامل سوپاپ، شمع و …
  • تنظیم ولتاژ جرقه زنی سیستم Ignition
  • نصب و راه اندازی سیستم کولینگ و خنک کننده

 

 

بخش اول : فیلرگیری شمع

 

پس از کاهش تدریجی توان تولیدی ژنراتور و خاموشی موتور، وایر اتصال به بخش کویل و ignition (سیستم جرقه زنی) از روی SAFI جدا شده و سپس در پوش و محفظه قسمت ignition از روی درب قالپاق جدا میشود.

سپس توسط آچار جقجقه ای و بکس مخصوص ، میتوان شمع ها را از سیلندر باز کرد.

 

کویل موتور

ولتاژ جرقه زنی

شرکت توسعه انرژی روناک

 

 

در شمع ها چهار حالت برای الکترودها رخ میدهد:

 

 

1. بین الکترودهای مرکزی و الکترودهای پایه فاصله هوایی ایجاد میشود:

 

این امر منجر به افزایش ولتاژ جرقه زنی شده و برای رفع آن باید از ابزار مخصوص جهت جمع کردن الکترودها مرکزی به سمت الکترودهای پایه استفاده کرد و پس از آن با استفاده از ابزار فیلر فاصله بین الکترود ها را تنظیم نمود.

 

 

 الکترود شمعابزار جمع کننده الکترود شمع

 

 

 

2. بین الکترود مرکزی و الکترود پایه اتصال کوتاه برقرار میشود:

 

ممکن است بین دو الکترود فاصله یکسان وجود نداشته باشد و بخشی از آن به یکدیگر نزدیک یا چسبیده باشد که این امر منجر به کاهش ولتاژ جرقه زنی میشود و باید توسط ابزار فیلر فاصله تنظیم شود.

 

اتصال کوتاه الکترود شمع

 

 

3. از بین رفتن یا خوردگی الکترود پایه:

 

این امر منجر به افزایش فاصله هوایی و افزایش ولتاژ جرقه زنی میشود که علت آن بالا بودن سولفات یا آمونیاک داخل سوخت گاز است که در این صورت باید از شمع مناسب استفاده شود.

 

خوردگی الکترود شمع

 

 

4. تجمع سیلیکون اطراف الکترودها:

 

تجمع سیلیکون اطراف الکترودها منجر به کاهش ولتاژ جرقه زنی شده و از دلایل آن افزایش میزان مصرف روغن یا معیوب شدن رینگ های پیستون میباشد که در این صورت باید به دقت شمع ها تمیز شوند و یا تعویض گردند.

 

تجمع سیلیکون در شمع

 

 

فیلرگیری تشریح شده مربوطه به یک دستگاه موتور Jenbacher مربوطه به ژنراتور 1.4 مگاواتی واقع در نیروگاه طرشت تهران ( برق آلستوم ) می باشد که نصب و راه اندازی، بهره برداری و تعمیر و نگهداری آن توسط شرکت توسعه انرژی روناک انجام میشود.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان باما در تماس باشید

نظری وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید